Wednesday, April 07, 2010

Saya innocent, encik. Betul!!

Tarikh: Isnin, 5 April 2010
Lokasi: Simpang dari UIA menuju cabang Ampang (MRR2)/KL (Karak) di highway.
Masa: 9.30pm
Situasi: gelap-gelita

Mr. JayPeeJay: Awak terkejut ke saya suruh awak berhenti?

Shan: Agak ah (mata bulat ketakutan, muka pucat lesi sambil tangan menggenggam erat stereng kereta. Kesan genggaman itu masih lagi berada di stereng kereta sampai sekarang.)

Mr. JayPeeJay: Cermin kereta awak ni gelap ni.

Shan: heh? (mata kini bulat kebingungan)

Mr. JayPeeJay: Awak buat semua cermin ke? (dia mengeluarkan lampu suluh dan menyuluh kesemua cermin kereta. Muka serius je).

Shan: haaa?! (sekarang mulut pula ternganga luas. Alhamdulillah kawasan tu takde serangga2 terbang.)

Mr. JayPeeJay: Bila awak buat cermin ni?

Shan: T..tak buat pape pun encik. Apa yang saya dapat t.. time beli kereta ni, n... ni je lah. (haih... gagap la pulak)

Mr. JayPeeJay: Betul ke ni?

Saya: (mata semakin bulat) B... betul encik. Saya ni mana tahu sangat bab2 kereta ni (butiran peluh sejuk mula berkumpul di dahi)

Mr. JayPeeJay:: Macam susah nak percaya je...

Saya: B..b betul encik. Saya memang tak buat pape. Kalau tak percaya boleh telefon mak saya (terus keluarkan handphone dan dail nombor mak.)

Mr. JayPeeJay: Eh. Tak payah... tak payah. (Dia belek2 cermin lagi. Lepas tu dia pandang muka saya. Saya pun pandang balik muka dia).

5 minit berlalu.

Mr. JayPeeJay: Cermin ni gelap ni. Awak kene pergi check kat JPJ.

Shan: Okay, okay. Saya pergi check.

Mr. JayPeeJay: Kalau betul gelap awak kena bayar denda.

Shan: Hah? Ye ke? Okay, okay saya pergi check.

Mr. JayPeeJay: (geleng kepala) Haih... okaylah. Awak pegi baliklah.

Shan: Boleh balik eh? Okthanksbye. (tanpa ragu2 terus tekan minyak dan blah)

2 jam kemudian.

Shan: (tengah baring2 tiba2 terbangun) Laaa... dia nak aku hulur duit ke?


Inilah alkisah seorang perempuan lurus bendul yang tak pernah kena tahan polis/ JPJ. Kadangkala lurus bendul tu ada hikmahnya juga ye.

4 comments:

kisahremaja said...

dalam banyak kes.... perempuan sure dapat pelepasan kalau kena tahan...hohoho

Sue Anna Joe said...

Memang gelap ke ur cermin keta? Hahaha. Curiousssssness.

Eh datanglah jumpa Luqman!

Unknown said...

Anna Joe: Tak gelap la. Thing is lawak tul diorang ni nak tahan I for cermin gelap at a junction yang memang gelap gelita. Dah la keta I gelap... kawasan pun gelap. Sah sah la cermin I nampak gelap. Time siang hari tak nak pulak tahan I. isk isk isk.

And I shall visit Luqman soon!! Promise :)

chuck said...

Bagus jugak jadi lurus bendul macam ni. Takyah bagi duit kekekke ;PP

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails